جلوگیری از تخم مرغ خواری در طیور

جلوگیری از تخم مرغ خواری در طیور

تبلیغات
تبلیغات

منوهای سایت

عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

تبادل لینک هوشمند






چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آخرین نظرات کاربران

جلوگیری از تخم مرغ خواری در طیور

جلوگیری از تخم مرغ خواری در طیور

نکاتی برای جلوگیری از تخم مرغ خواری در طیور

 

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در پرورش مرغ وجود دارد این است که مرغ ها، تخم های خود را می خورند! تخم مرغ خواری توسط مرغ ها یک چالش خطرناک و بسیار جدی است. اگر این چنین باشد، به شدت باید با آن مقابله کنید. هر چه دیرتر برای رفع این مشکل اقدام کنید، مراحل ترک عادت تخم مرغ خواری برای پرندگان، سخت ‌تر می‌شود. اگر در پرورش مرغ با این چنین مشکلی مواجه هستید، در همان مراحل ابتدایی، با تغییر سبک زندگی در نگهداری مرغ ها و تغییر در لانه آنها، شرایط را به گونه ای تنظیم کنید که به تدریج این عادت از بین برود. برای حل این مشکل، برخی از نکات مهم وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌ کنیم. 

تخم خوری

 

تخم خوری مرغ۲

مهمترین نکات در جلوگیری از تخم مرغ خواری در مرغ ها

 

  • از شکستن تخم مرغ ها جلوگیری کنید: یکی از مهمترین عواملی که باعث می شود مرغ ها تخم مرغ های خود را بخورند، شکستن پوسته تخم مرغ است. اگر شرایط را به گونه ای تنظیم کنید که شکستن تخم مرغ ها کاهش پیدا کند، احتمال اینکه مرغ ها با چشیدن طعم تخم مرغ خام، آنها را بخورند، نیز بسیار کمتر خواهد بود.
  • برای لانه مرغ ها حداقل ابعاد ۳۱ سانتی متر را فراهم کنید؛ جعبه هایی که در آشیانه قرار می گیرند باید حداقل در فاصله ۶۰ سانتی متری از زمین قرار داده شوند. همچنین فاصله آشیانه تا نشیمنگاه مرغ ها باید حداقل ۱۲۰ سانتی متر فاصله داشته باشد. در هر فضای ۳۱ سانتی متری، حداکثر ۵ مرغ نگهداری کنید.
  • بهترین ارتفاع برای لانه سازی در داخل جعبه ها با استفاده از مواد خشک مانند کاه، حداقل ۵ سانتی متر است.اگر مشاهده کردید که نگهداری مرغ های تخمگذار، با کمبود فضا مواجه است، به سرعت جای او را عوض کنید.برای تغذیه مرغ ها از مکمل های کلسیم دار استفاده کنید تا سبب استحکام پوسته تخم مرغ شود. این مکمل ها را در تجهیزات دانخوری مجزا بریزید تا مرغ ها از آن تغذیه کنند.
  • برای جلوگیری از تخم ‌مرغ خواری، بهتر است خوراک کامل برای مرغ ها فراهم کنید.
  • اگر برای غنی تر شدن خوراک مرغ قرار است به مرغ های خود، پوست تخم مرغ بدهید، آنها را به صورت پودر شده به مرغ ها بدهید تا متوجه نشوند که در حال خوردن پوست تخم مرغ هستند!
  • پس از تخم گذاری، باید تخم مرغ ها را به سرعت جمع آوری کنید تا مرغ ها نتوانند آنها را بشکنند یا بخورند. اکثر مرغ ها تا حدود ساعت ۱۰ صبح به طور کامل تخم گذاری کرده اند.
برای دیدن قفس های مرغ گروه تولیدی ما کلیک کنید
تخم خوری
 
تخم خوری مرغ ۳

نکات مهمی که در جلوگیری از تخم مرغ خواری در مرغ ها توصیه می شود

اگر فرصتی را فراهم کنید که عادت تخم مرغ خواری حذف شود، به خودی خود، از شکستگی تخم ها جلوگیری کرده اید. برخی از نکات و ترفندها در این حوزه معرفی شده است که در این قسمت اشاره می‌کنیم. نکات این قسمت را به عنوان مکمل در موارد قبلی در نظر داشته باشید:

  • از قرار دادن نورهای شدید و خیره کننده در نزدیکی جعبه لانه ‌مرغ خودداری کنید. این کار، استرس به آنها وارد می‌ کند و آرامش آنها را به هم می زند.
  • مطمئن شوید که فضای کافی برای لانه مرغ ها وجود دارد. شما باید برای غذا دادن به مرغ ها در هر روز فضای کافی در اختیار داشته باشید.
  • یکی از نکات مهم در غذا دادن به مرغ ها در لانه این است که منبع آب و غذای دوم را برای آنها قرار دهید. به این ترتیب اگر یکی از مرغ ها دان خوری را تصاحب کند، سایر مرغ ها می توانند از منبع دوم تغذیه کنند.
  • در صورت امکان، مرغ ها را به فضای باز منتقل کنید تا در چمن ها حرکت کنند و با حشرات و گیاهان تماس نزدیک داشته باشند.

 

امیدوارم این مقاله ((جلوگیری از تخم مرغ خواری در طیور)) به شما کمک کرده باشه.

 



می پسندم نمی پسندم
نویسنده : |
تاریخ : یک شنبه 20 تير 1399 ساعت : 15:59
بازدید : 479

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: